Garanție Produse

Produsele cumpărate prin intermediul PIESE AUTO IMP sunt noi, în ambalaje originale și beneficiază de garanție, conform prevederilor legale în vigoare (OUG 21/1992, republicată, cu modificările și completările ulterioare și Legea 449/2003, cu modificările și completările ulterioare). Termenul de garanție decurge din momentul facturării produsului.

Garanția se acordă pentru o perioada de maxim 2 (doi) ani de la data înscrisă pe factură de vânzare, după cum urmează:

  1. 24 luni pentru piese de origine (OE)
  2. 18 luni pentru piesele after-market de folosința îndelungată

Piesele de folosință îndelungată sunt: ambreiaje, arcuri, amortizoare, articulații planetare, elemente de caroserie, elemente de direcție, elemente de frână, semnalizatoare, stopuri, cabluri, pompe, radiatoare, tobe și țevi de eșapament, rulmenți, fișe de bujii, piese de electromotor și alternator, piese de motor în mișcare.

Nu se acordă termenul de 18 luni pentru piesele auto cu caracter consumabil: filtre (de ulei, aer, combustibil, habitaclu), becuri, ștergătoare de parbriz, burdufe, bujii de aprindere și incandescente, garnituri metalo-plastic și simeringuri, curele de transmisie și distribuție.

Vânzătorul este exonerat de raspundere privind garanția sau aceasta poate fi anulată în urmatoarele cazuri: 

– Piesa nu a fost montată într-un atelier de specialitate autorizat de RAR sau de producătorul autovehiculului;

– Piesa s-a defectat datorită unui montaj incorect sau datorită montării împreuna cu piese conexe uzate, defecte sau modificate;

– Piesa a fost greșit aleasă sau a fost utilizată pentru alt scop decât cel indicat ăn catalogul producătorului;

– Piesa nu a fost identificată corect datorită prezentării de către cumpărător a unor date eronate sau a neprezentării numarului de identificare a autoturismului

– Piesa s-a uzat sau deteriorat datorită suprasolicitării, întreținerii incorecte sau insuficiente a autovehiculului, neefectuarea reviziilor periodice conform recomandărilor producătorului autoturismului, atelierul de specialitate care a efectuat montajul nu a stabilit verificările și reglajele ulterioare conform tehnologiei de montaj sau impuse de producător;

– Autoturismul a fost folosit în alte scopuri decât cel prevăzut de constructor sau a fost exploatat în condiții necorespunzătoare (raliuri, compeții sportive, etc);

– Autoturismul a fost accidentat sau a suferit avarii produse de factori externi, atmosferici sau de altă natură (șocuri termice, electrice, mecanice);

– Piesele prezinta urme de lovituri, zgârieturi, îndoituri, rupturi, deformări;

– Piesele prezintă o uzura normală.

Piesele care fac obiectul unei reclamații în garanție vor fi însotite de urmatoarele documente:

– Copie dupa factura de achiziție de la S.C. SZEKELY AUTO PARTS .S.R.L., bonul sau chitanța cu care a fost cumparată piesa;

– Dovada montării într-un service autorizat R.A.R (deviz de montaj) și documentele fiscale aferente;

– Nota de constatare emisă de către un service autorizat R.A.R. prin care se constată și se descrie detaliat defecțiunea:

– Raportul generat de tester/diagnoză acolo unde este cazul (debitmetre, senzori, supape EGR, sonde lambda, componente electrice)

– Raportul testului de amortizoare

– Măsuratori comparator pentru discurile de frână ovalizate

în cazul compresoarelor de aer condiționat, copie factură achiziție filtru uscător și supapă expansiune. Din devizul de montaj trebuie să reiasa că s-au schimbat compresorul, filtrul uscător, supapa de expansiune iar instalația de aer condiționat a fost curățata.

– Copia după certificatul de înmatriculare al autovehiculului;

– Copie autorizație R.A.R. a service-ului unde s-a făcut montajul (față + verso)

Reclamația depusă de cumpărător va fi analizată și va primi un răspuns în termen de 15 zile lucrătoare de la data recepției produselor reclamate la sediul vânzătorului, însoțite de toate documentele enumerate mai sus.

În cazuri special când părțile nu ajung la un consens cu privire la reclamația de garantie, părțile vor trimite piesele pentru analiză la un specialist în domeniu. Rezultatele analizei vor fi considerate obligatorii atât pentru vânzător cât și pentru cumpărător. Cheltuielile ocazionale de efectuare a analizei vor fi suportate de partea în culpă.

Plata transportului pentru produsele trimise în vederea soluționării garanției va fi împărțită astfel:

– de la client către S.C. SZEKELY AUTO PARTS S.R.L. – plata va fi efectuată de către client;

– de la S.C. SZEKELY AUTO PARTS S.R.L. către client – plata va fi suportată de către vânzător.

Garanție baterii auto

Acumulatorii auto comercializați de www.peiseautoimp.robeneficiază de garanție 24 luni de la data înscrisă pe factură, excepție făcând:

– Acumulatorii care echipează autovehicule utilizate în regim de taxi, școli de șoferi, ambulanțe pentru care garanția este de 12 luni

– Bateriile ROMBAT din gama PREMIER care au 3 ani garanție (cele cu data de fabricatie în anul 2016)

Condiții de acordare a garanției pentru bateriile auto:

Garanția este valabilă numai dacă sunt îndeplinite următoarele condiții:

– Verificarea și montarea inițială sunt efectuate într-un service autorizat RAR

– Verificarea stării acumulatorului și a instalației electrice a autovehiculului trebuie realizate din 6 în 6 luni

– Certificatul de garanție este completat integral cu toate informațiile necesare

Acumulatorii defecți în perioada de garanție vor fi returnați la unul din centrele înscrise pe certificatul de garanție însoțiți de urmatoarele documente:

  1. Dovadă de cumpărare (factură, chițantă, bon fiscal)
  2. Certificatul de garanție în original, completat integral, inclusiv data montării, valoarea tensiunii de încărcare la data montării și ștampilat de service-ul care a făcut montajul

Situații în care se exclude sau se pierde garanția:

  1. Bateria nu este folosită în regim normal sau se defecteaza datorită instalării incorecte.
  2. Bateria este folosită cu defecțiuni la sistemul electric al autovehiculului, în special la sistemul de încarcare a bateriei
  3. Autovehiculul nu se prezintă la verificarea sistemului electric in conformitate cu condițiile producătorului de acordare a garanției.
  4. Acumulatorul nu corespunde autovehiculului pe care e montat
  5. Bateria a fost avariată în urma unui accident de circulație sau de altă natură
  6. Valoarea tensiunii de încărcare măsurate nu se încadreaza în intervalul 13.8V-14.4V
  7. Verificarea și montarea nu au fost efectuate într-un service autorizat de Registrul Auto Român.